כל כלי העבודה לאנשי מקצוע ופרטיים
על כל קניה מעל 300 ש"ח קבלו משלוח חינם עד הבית
תפריט

המדריך להקמת דק עץ איכותי לחצר

אין עוררין על העובדה שדק עץ איכותי הוא תוספת נאה ושדרוג מפנק לכל חצר ובית, ולכן אין זה מפתיע שבבתים רבים בישראל ניתן לראות דקים בשלל עיצובים וסגנונות. אם יש לכם את האפשרות, כמובן שהכי נוח לפנות לבעל מקצוע, שיבצע עבורכם את בניית הדק מאלף ועד תו יחד עם זאת, בין אם בשל שיקולים תקציביים, ובין אם משום שאתם מעוניינים לבנות וליצור את הדק שלכם במו ידיכם, אם אתם בעלי חוש וידע טכניים, ויש לכם פנאי ומרץ, תוכלו לבצע עבודה טובה בכוחות עצמכם. לפניכם המדריך לבניית דק עץ איכותי לחצר.

 

תכנון

 

כדי שפרויקט בניית הדק יעבוד בצורה חלקה ומוצלחת, תכננו את צעדיכם מראש:

  • תקציב – הגדירו את התקציב העומד לרשותכם.
  • מידות ומיקום – הגדירו במדויק את מידות הדק ומיקומו, מיקומו ישפיע על בחירת העץ המתאים, ומידותיו יקבעו את כמות העץ לה תידרשו.

 

כלי עבודה

 

לפני שאתם מתחילים לבנות את הדק, וודאו שיש לכם את כלי העבודה הנחוצים:

 

חומרי גלם

 

קיימים עצים שונים המתאימים לבניית דקים, והם נבדלים אלו מאלו בתכונותיהם, איכותם, ומחירם. אורן הוא העץ הזול ביותר, הוא מצוין לבניית דקים, אך יש לקחת בחשבון שעם השנים ישנה את צבעו לגוון אפרפר. קרוליינה הוא עץ ממשפחת האורניים, בעל איכות גבוהה מעט יותר מזו של עץ אורן. איפאה הוא עץ איכותי, בעל מראה מרשים ועמידות גבוהה, וגם מחירו גבוה יותר בהתאם. כמו כן, ניתן לרכוש עץ תרמי מסוגים שונים – זהו עץ שעובר תהליך אידוי מיוחד המעניק לו עמידות גבוהה יותר, המאפשרת לדק לשמור על מראהו הנאה למשך שנים ארוכות.

 

בנייה

 

לא נוכל לפרט כאן את כל שלבי הבנייה בדקדוק, אך נציין נקודות עיקריות:

  • תכנון – תכנון הדק, כולל כיוון הקורות וקביעת מידותיהן.
  • ביסוס – כאשר מדובר בדק על אדמה יש ליצור בורות בהם יוצקים בטון המקבע את עמודי התמיכה של הדק. חשוב להקפיד על ביסוס מקצועי, ואיטם קורות העץ בזפת, בכדי שלא ירקבו. כאשר הדק מונח על משטח בטון, יש לוודא שמשטח הבטון מפולס.
  • בניית תשתית והתקנת הדק – בניית תשתית מעץ, וקיבוע של קורות הדק עליה. הקפידו להשאיר מרווחים בין קורות הדק, שכן העץ הוא חומר חי המתנפח ומצטמק בהתאם לתנאי מזג האוויר, ויש לאפשר לו “מרחב נשימה”.
  • צביעה – לאחר סיום ההתקנה, יש לשייף את הדק, ולצבוע אותו בהתאם להוראות היצרן והצבע בו בחרתם.
  •  

לקוחות יקרים, לאור המצב הביטחוני, ייתכנו עיכובים בהגעת המשלוחים ליעדם.
איתכם לאורך כל התקופה.
ביחד ננצח! 🇮🇱

[]
X